СТО 34 25-26

 30.10.2025р.

Тема програми № 3: Приймання та обкатка машин.

Тема уроку № 4: Обкатка нових чи відремонтованих сільськогосподарських машин.

Працюємо з підручником:

(CM - II) - Машини сільськогосподарські: / А.Ф. Головчук, В.І. Марченко, В.Ф. Орлов; За ред А.Ф. Головчука — К.: Грамота, 2005. — 576 с.; іл.

(КСТО – III) - Комплексна система технічного обслуговування тракторів і автомобілів: Антоненко А. Ф., Недашківській Р. М. Підруч. для учнів проф.-техн. навч. закл. — К.: Пед. преса, 2006. — 320 с. КСТО - III – сторінки 271-274. 143-146.

https://vukladach.pp.ua/MyWeb/manual/pidruchnuku13122023/Tehni%D1%81nuu_servis_v_agropromuslovomy_kompleksi/2/2.8.htm

Опрацювати матеріал.

1. Обкатка нових сільськогосподарських машин.

2. Обкатка відремонтованих сільськогосподарських машин.

Д.З. Оформити конспект. Дати відповіді на питання:

1. Де знайти індивідуальні комплекси операцій ТО для конкретних машин?

2. Які види обкатки сільськогосподарських машин використовують.

3. Навіщо виконують обкатку сільськогосподарських машин.

4. Опишіть процес обкатки трактора МТЗ-80/82.

5. Як виконують ТО під час обкатки машин?

         Стандартами встановлюються типові комплекси операцій з технічного обслуговування машин і вимоги до їх виконання.

         Індивідуальні комплекси операцій ТО для конкретних машин зазначено у технічній документації, що розробляється на основі стандартів (це - технічний опис, інструкція з експлуатації, формуляр та паспорт).

         У документі «Технічний опис та інструкція з експлуатації», що надходить з кожною машиною поряд з іншими є вказівки з експлуатаційного обкатування машин, перелік основних (типових) несправностей та методи їх усунення, технічне обслуговування (види ТО, періодичність кожного виду, перелік операцій з технічними вимогами до виконання кожної з них, перелік необхідних приладів, інструменту, матеріалів), таблиця та схема мащення машини, перелік та порядок проведення регулювальних робіт тощо.

         Обкатування тракторів. Важливим профілактичним заходом, що забезпечує працездатність машини, є перед експлуатаційне обкатування, що проводять згідно з вимогами «Технічного опису та інструкції з експлуатації».

         У процесі обкатування відпрацьовуються складові частини трактора, що сприяє їх тривалій роботі. Режим обкатування тракторів різних марок не має значних відмінностей, термін обкатування 30 годин.

         Обкатування трактора МТЗ-80/82 - спочатку обкатують двигун на холостому ходу протягом 15 хв. (5 хв. на мінімальній частоті обертання  холостого ходу і 10 хв. з поступовим збільшенням її до максимальної).

         Обкатування виконують на легких роботах (сівба, культивація та ін.). Двигун завантажують на 50% мінімальної потужності. Обкатування трактора Т-150К проводять на легких польових роботах поступовим збільшенням навантаження

         Під час обкатування необхідно стежити за роботою всіх механізмів і агрегатів, прослуховувати двигун і трансмісію на всіх режимах.

         Виявлені несправності усувають.

         Після обкатування і огляду трактора складають акт обкатування і роблять позначку у паспорті.

         Перед обкатуванням, у процесі і після закінчення виконують низку операцій технічного обслуговування.

         Операції технічного обслуговування під час підготовки до експлуатаційного обкатування:

-         огляд і очищення машини від пилу і бруду, видалення консерваційного мастила;

-         огляд і підготовка до роботи акумуляторів;

-         перевірка рівнів масла у складових частинах, обладнаних пристроєм для перевірки, мащення їх прес-маслянками;

-         перевірка і підтягування зовнішніх різьбових та інших з’єднань трактора;

-         регулювання натягу пасів (приводу вентилятора, генератора, компресора);

-         перевірка механізму керування гусеничних механізмів, тиску повітря в шинах;

-         заправлення охолодною рідиною і паливом систем охолодження і живлення двигуна;

-          прослуховування двигуна, перевірка показань контрольних приладів.

          Операції технічного обслуговування під час проведення експлуатаційної обкатки:

-         очищення машини від пилу і бруду;

-         перевірка і регулювання натягу приводних пасів, тиску повітря у шинах, зазорів між клапанами і коромислами двигуна зчеплення, механізмів керування і гальмової частини;

-         відновлення герметичності повітроочисника і підтягування зовнішніх кріплень складових частин (у тому числі кріплення головки двигуна);

-         перевірка батареї акумуляторів та очищення їх поверхонь, клем, наконечників проводів, вентиляційних отворів у пробках;

-         доливання дистильованої води, зливання відстою з фільтрів грубого очищення палива і масла, гальмових відсіків заднього моста і збільшувача крутного моменту, конденсату з повітряних балонів;

-         очищення відцентрового маслоочисника;

-         змащування клем, наконечників проводів, складових частин трактора відповідно до таблиці мащення;

-         заміна масла у двигуні та його складових частинах, силовій передачі (за відсутності фільтра для очищення масла);

-         огляд і прослуховування у роботі складових частин трактора;

-         промивання системи мащення двигуна за непрацюючого двигуна.

         Операції технічного обслуговування після закінчення обкатування - огляд і миття трактора, прослуховування дизеля, перевірка трансмісії, виконання змащувальних, очисних, кріпильних і регулювальних операцій, доливання (або заміна) масла і робочих рідин у заправні ємності, перевірка і за необхідності регулювання муфти зчеплення, гальм, пневмосистем та інше виконуються за вимогами інструкції з експлуатації відповідної машини.

30.10.2025р.

Тема програми № 3: Приймання та обкатка машин.

Тема уроку № 3: Порядок приймання нових та відремонтованих машин.

Працюємо з підручником:

(CM - II) - Машини сільськогосподарські: / А.Ф. Головчук, В.І. Марченко, В.Ф. Орлов; За ред А.Ф. Головчука — К.: Грамота, 2005. — 576 с.; іл.

(КСТО – III) - Комплексна система технічного обслуговування тракторів і автомобілів: Антоненко А. Ф., Недашківській Р. М. Підруч. для учнів проф.-техн. навч. закл. — К.: Пед. преса, 2006. — 320 с. КСТО - III – сторінки 271-274.

https://vukladach.pp.ua/MyWeb/manual/pidruchnuku13122023/Tehni%D1%81nuu_servis_v_agropromuslovomy_kompleksi/Zmist/zmist.htm

Опрацювати матеріал.

1. Порядок приймання нових та відремонтованих машин.

2. Зовнішнє очищення машин та їх агрегатів..

3. Миття машин та їх агрегатів.

Д.З. Оформити конспект. Дати відповіді на питання:

1. Як виконують приймання машин на ремонт?

2. Які машини не приймають у капітальний ремонт.

3. Опишіть  параметри випуску машин з капітального ремонту.

4. Які документи видають після капітального ремонту машин?

5. Опишіть правила зовнішнє очищення і миття машин та їх агрегатів.

6. Перелічить мийні операції та їх етапи.

7. Від чого залежить вибір способу очищення машини.

Приймання і випуск машин. Автомобілі трактори, сільськогосподарські машини та їх складові частини приймає в капітальний ремонт представник ремонтного підприємства. На підставі приймання складають приймально-здавальний акт (додатки 1 і 2) за результатами зовнішнього огляду, випробувань пробігом на контрольно-випробувальних стендах або із застосуванням інших засобів об'єктивного контролю та діагностики, розбирання в необхідному обсязі для контролю технічного стану складових частин.

У капітальний ремонт приймають при наявності:

- наряду на ремонт, паспорта встановленої форми (в разі здавання для автомобіля, трактора і двигуна, які вже проходили капітальний ремонт) і технічного паспорта автомобіля;

- наряду на ремонт, довідки про стан складових частин і паспорта встановленої форми (в разі здавання складових частин, для двигунів, які вже проходили капітальний ремонт).

Машини та їх складові частини, які здають у капітальний ремонт, мають бути комплектними. Встановлено першу і другу комплектності автомобілів та їх складових частин, які здають у капітальний ремонт і одержують з нього.

Перша комплектність - повнокомплектні машини з кузовами, кабінами, платформами, з усіма складовими частинами, апаратурою, приладами та всіма деталями, передбаченими конструкцією конкретної машини, включаючи запасне колесо, без комплекту інструментів. Дозволяються відхилення в комплектності машин у межах конструктивних змін, прийнятих за період випуску даної моделі.

Друга комплектність відрізняється від першої тим, що машини здають у ремонт і видають з ремонту без платформи, металевих кузовів, спеціального обладнання та деталей їх кріплення на шасі.

Двигун першої комплектності - двигун у зборі з усіма складовими частинами, встановленими на ньому, включаючи компресор, вентилятор, насос, гідропідсилювач рульового керування, муфту зчеплення, систему живлення (паливну апаратуру) прилади систем охолодження і мащення, електрообладнання та прилади системи випуску газів без глушника та приймальної труби.

Двигун другої комплектності - двигун у зборі з муфтою зчеплення без вентилятора, водяного насоса, компресора, насоса, гідравлічного підсилювача рульового привода, повітроочисника, масляних фільтрів, водяних патрубків, генератора, стартера, датчиків контрольних приладів, системи вентиляції картера, карбюратора, наливних насосів, паливопроводів, розподільника і свічок запалювання.

Машини, що їх здають у капітальний ремонт, мають бути укомплектовані придатними для експлуатації акумуляторними батареями, всіма колесами (включаючи запасне) з шинами, накачаними і придатними для експлуатації Шини мають бути без будь-яких пошкоджень з висотою рисунка протектора для пасажирських автомобілів не менш як 1 мм, інших автомобілів — не менш як 0,5 мм.

У разі відсутності повного комплекту деталей у складових частинах, а також заміни деталей непридатними автомобілі та їх складові частини в ремонт не приймають, про що відмічають у приймально-здавальних актах.

У капітальний ремонт не приймають машини будь-якого призначення, якщо їхні кабіни та рами підлягають списанню.

Агрегати та вузли машин, що їх здають у ремонт окремо, не приймають у капітальний ремонт, якщо під час приймання виявлено, що їхні базові деталі (або основні деталі складальних одиниць, які не мають базових деталей) підлягають списанню у брак за діючими нормативними документами на капітальний ремонт автомобілів та агрегатів відповідних моделей.

Приймання, зберігання і видача у виробництво ремонтного фонду організують зі складу ремонтного фонду, який складається з майданчиків для приймання і зберігання ремонтного фонду, майданчика для автомобілів, прийнятих на зберігання, майданчика для зберігання списаних машин. Габаритні розміри майданчиків визначають, виходячи з розрахункової кількості перехідного запасу, нормальних проходів, проїздів та протипожежних розривів між об'єктами зберігання. Для механізації вантажно-розвантажувальних робіт обладнують естакади для зливання мастила з агрегатів. З метою раціонального використання площ складу ремонтного фонду використовують багатоярусні стелажі для зберігання агрегатів. Переміщують агрегати і знімають їх із стелажів краном-штабелером. Ремонтний фонд підприємства розміщують за марками автомобілів і агрегатів. Кожній машині чи агрегату присвоюють номер замовлення.

Випускають машини з капітального ремонту в комплектності. Параметри автомобілів, тракторів та їхніх складових частин мають відповідати встановленим для нових автомобілів, тракторів з усіма колесами (без запасного), передбаченими конструкцією, з накачаними і придатними для експлуатації шинами. Щоб обмежити навантажувальний режим протягом періоду обкатки, бензинові та дизельні двигуни першої комплектності мають бути обладнані опломбованими обмежувальними пристроями. Технічний ресурс капітально відремонтованих автомобілів, тракторів, сільськогосподарських машин має становити не менш як 80 % ресурсу, передбаченого для нових.

До автомобілів, тракторів, сільськогосподарських машин, які випускають з капітального ремонту, додається така документація:

- до машин: паспорт з позначкою про виконаний ремонт, паспорт капітально відремонтованого автомобіля та двигуна (додатки 1 та 2), інструкція з експлуатації;

- до двигуна: паспорт (додаток 3) та інструкція з експлуатації.

Складаючи приймально-здавальні акти, виконують зовнішній огляд, перевіряють якість регулювань, контролюють наявність палива, мастил, охолодної рідини та рідини гідроприводів, проводять стендові випробування складових частин, обкатку і випробування двигунів, випробування автомобілів пробігом.

Результати контролю вносять до журналу випробувань автомобілів та їх складових частин за формою, встановленою авторемонтним підприємством.

Зовнішнє очищення і миття машин та їх агрегатів. Автомобілі, трактори, сільськогосподарські машин і дорожню техніку перед здаванням у капітальний ремонт треба старанно вимити і очистити від забруднень. Перед початком зовнішнього очищення і миття з машин знімають електричні прилади, акумулятори, стрічки транспортерів, гумові та інші деталі, які можна пошкодити миючими розчинами.

Мийні операції звичайно виконують у три етапи:

1. Зовнішнє миття машини (агрегату) з одночасним випарюванням (промиванням) картерів.

2. Миття частково розібраних агрегатів для видалення смолистих відкладів, накипу і вилучення з картерів залишків мастил.

3. Миття й очищення рами і деталей після повного розбирання.

Вибір способу очищення залежить від ступеня забрудненості машини і виду забруднень. Грудочки грязі та пил, просочений нафтопродуктами, смолисті та інші забруднення знімають звичайно вручну скребачками.

Для зовнішнього миття використовують насоси низького тиску (0,3...0,4 МПа), пересувні струминні установки ГАРУ високого тиску або паро водоструминні машини типу ОМ-3360. Вода з насоса надходить по двох напірних шлангах у мийні пістолети, які дають можливість мати розсіяну або зосереджену (кинджальну) струмину. На ремонтно-механічних заводах здійснюють зовнішнє миття за допомогою мийних камер ОМ-1438, ОМ-7459 та ін., змонтованих на базі тракторів. У них є система водонапірних труб з соплами, розташованими з усіх боків. Машину подають на візку по рейковій колії до камери лебідкою або тягачем і миють під тиском 0,6...0,8 МПа при температурі миючої рідини 343...353 К. Використана рідина стікає у відстійник, звідки її потім перекачують у ємкість для нагрівання і повторної подачі до сопел. Тривалість миття машини - 25...З0 хв.

Одночасно з очищенням треба пропарити і промити системи мащення і охолодження. Агрегати миють у струминних камерних установках тупикового та конвеєрного типів (наприклад, ОМ-691, ОМ-947).

Для зовнішнього миття використовують 10 %-й розчин каустичної соди, а також синтетичні речовини МЛ-51, «Тракторин», «Аерол» та ін. Під час миття необхідно додержувати правил охорони праці, встановлені для робіт з хімічно активними речовинами.

Немає коментарів:

Дописати коментар